• Начало /
  • Новини /
  • КООП ЕВРО - сигурният и надежден бизнес партньор

КООП ЕВРО - сигурният и надежден бизнес партньор

Публикувано на 07.02.2013 Вестник "Земя"

КООП ЕВРО -   сигурният и надежден бизнес партньор

КООП ЕВРО е Алианс за съвместни покупки на стоки, в който акционери са националните съюзи на потребителните кооперации КООП Йеднота - Словакия, Центрум КООП - Чехия, КООП Унгария - Унгария и Централен кооперативен съюз - България. Всяка една от четирите организации е с дългогодишни традиции и богат исторически опит, както и изграден авторитет, благодарение на извоювано доверие от своите член-кооператори и клиенти.

Каква е мисията на КООП ЕВРО?

Основната цел на КООП ЕВРО е да стабилизира и разшири пазарната позиция на национално ниво на своите акционери, като основният инструмент за това е осъществяването на съвместни покупки на стоки с добро качество на достъпни цени.

КООП ЕВРО е основан през 2002 г., а Централният кооперативен съюз става пълноправен член през 2008 г. с основното намерение да обогати асортимента стоки в националната Търговска верига „КООП".

Всеки един от акционерите осъществява търговска дейност в собствената си страна чрез съответната национална кооперативна търговска верига. Тяхното предимство се изразява в търговска политика, съобразена с потребностите на местното население. КООП ЕВРО е сигурен и надежден бизнес партньор, спазващ принципите и традициите на кооперативния бизнес модел - прозрачност, лоялност и грижа за общество.

Какви са предимствата на КООП ЕВРО?

КООП ЕВРО предоставя на своите акционери и бизнес партньори следните предимства:

  •    проучване потребностите и изисквания за качество на стоките;
  •    чрез съвместните покупки на стоки се гарантират благоприятни условия на доставка;
  •    създават се условия за разширяване асортимента на стоки с марката „КООП";
  •    коректно и професионално бизнес сътрудничество;
  •    осигурява достъп до пазарите в четири страни;
  •    осъществява големи по обем продажби;

Договорените стоки от КООП ЕВРО се предлагат в 10 500 обекта, включени в търговските вериги „КООП"  на кооперативните организации, членуващи в КООП ЕВРО. Стоките могат да се продават във всяка една от четирите страни, като изборът им е съобразно интересите на акционерите.

Марката „КООП Премиум" - визитката на КООП ЕВРО

Основен стълб на дейността на КООП ЕВРО е нейната собствена марка - „КООП Премиум". През годините, марката завоюва авторитет сред крайните потребители в четирите страни с асортимент от над 50 вида стоки, разпредели в 20 продуктови категории. „КООП Премиум" е еталон за първокласно качество и достъпна цена. Акционерите полагат максимални усилия за разширяване асортимента на стоките с марка „КООП Премиум", а тенденцията е включването на все повече здравословни и безопасни храни.

Обновена визия на марката „КООП Премиум"

През 2012 г., се извърши цялостно обновяване на визията на продуктите с марката „КООП Премиум", като бе изработен нов дизайн както на опаковките, така и на продуктовите етикети. Освен че съдържат описание на стоката на четирите езика на акционерите - словашки, чешки, унгарски и български, новите етикети и дизайн на опаковките удостоверяват по-високото качество. Търсенето на възможности за включване на български стоки под марката „КООП Премиум" е приоритет в сътрудничеството между Централния кооперативен съюз и Алианса КООП ЕВРО.

Активното партньорство между всичките акционери гарантира успех в търговската им дейност. В рамките на КООП ЕВРО се осъществява единна маркетингова стратегия, обмен на информация, опит и нови подходи в развитието на търговските вериги, и мониторинг върху ценовата политика. Ето защо, акционерите на КООП ЕВРО провеждат редовни заседания през годината, на които отчитат резултатите от търговската политика и поставят насоки и цели за бъдещо развитие. На последното заседание на Борда на директорите, което се проведе на 31.01.2013 г. в Братислава, Словакия, бе поставен акцент върху следните приоритети от дейността за 2013:

-         Провеждане на мониторинг на основните стоки - олио, захар, ориз, брашно на национално ниво с цел актуализация на асортимента „КООП Премиум";

-         Преглед на собствената пазарна позиция и тази на продуктите „КООП Премиум";

-         Оценка на покупателната способност на населението с цел разнообразяване асортимента „КООП Премиум" с продукти с високо качество на справедливи цени;

Участието в КООП ЕВРО спомага за постигане целите от Стратегията за развитие на Централния кооперативен съюз до 2020 г. Понастоящем, в националната търговска верига „КООП",  която включва близо 800 магазина, се предлагат  21 стоки с марка „КООП Премиум". Откриването на търговския и логистичен център „КООП" в София допринесе за разширяване асортимента на стоките с марка „КООП Премиум", както и повишаване обема покупки.

         Въпреки финансово-икономическите условия, през 2012 КООП ЕВРО успя да запази парните си позиции. Акционерите поставиха ясни цели за развитието на дейността на КООП ЕВРО през 2013, изразени в увеличаване на стокооборота и засилване авторитета на стоките с марка „КООП".

Отворете в pdf - тук