• Начало /
  • Новини /
  • ПК „Напредък“ гр. Варна печели доверие и лоялност

ПК „Напредък“ гр. Варна печели доверие и лоялност

Публикувано на 13.06.2016

ПК „Напредък“ гр. Варна печели доверие и лоялност

Данни за ПК “Напредък”, Варна 

  • ПК “Напредък”, членува в КС Варна;
  • Броят на заети в кооперацията е 35 души;
  • Член-кооператорите са 142 души, от които 19 са до 35годишна възраст;
  • Основната стопанска дейност е търговия на дребно;
  • Кооперацията стопанисва 9 търговски обекта, от които 3 от търговската верига КООП;
  • ПК “Напредък”,  обслужва 1 населено място;
  • Според отчетените резултати за 2015 година, ПК “Напредък”, гр.Варнае на двадесет и шесто място в комплексното класиране на кооперациите от системата на Централния кооперативен съюз

Геновева КОСТОВА, председател на кооперацията

Ако се работи системно и почтено няма как да не се постигне успех.

„Целият ми трудов живот е преминал в кооперацията. Аз съм човек, който се интересува от всичко. Интересува ме какво става в държавата, интересува ме какво става по света. Но всичко пречупвам през призмата на моето работно място. Опитът ми ме е научил, че трябва да се работи почтено и че почтеността винаги рано или късно се оценява. Край мен работят колежки с опит и ни обединява нашето желание хората да са доволни от работата ни.

Гледайки данните за посещаемостта в магазина, съм горда с цифрата на хората, които за ден пазаруват от нашия магазин. Това показва, че вършим добре работата си – отговаряме на всички потребности на нашите клиенти. Виждам, че в нашия магазин потребителите пазаруват с настроение, общуват с колежките ни на касите, консултират се за всичко, което ги интересува.

Това е нашата награда. Има една приказка : “Нама ненаказано добро!” Но аз съм привърженик на максимата: ”Няма неоценено добро!”

Потребителна кооперация “Напредък” е разположена във варненския квартал Владислав Варненчик, който е по-популярен с името Владиславово. Специфично за района е високата конкуренция, с която се налага да се правя кооперацията. В близост до кооперативния магазин има разположено множество и различни търговски обекти – започвайки от павилиончета, разположени на метри от входа на големия кооперативен магазин и се стигне до големите чуждестранни търговски вериги.

Друга специфика е фактът, че от десетилетия не се извършва ново жилищно строителство – не защото няма желаещи, а защото практически няма къде. Цялото пространство е заето от жилищни блокове, а там, където е имало празно място – предимно край магистралата, всичко се е заело от фирмени магазини, сервизи и складове.

И така – от едната страна е конкуренцията, а от друга – фактът, че населението застарява. Това е пазарната среда, в която работи кооперацията. И именно в тази трудна среда  ПК “Напредък” гр. Варна успява да работи успешно,  отчитайки ръст в приходите печалба от дейността, а търговската й база не се свива, а разширява.

Най-популярният адрес в квартала

Това е адресът на кооперативния магазин за хранителни стоки. И тази популярност е не защото магазинът е открит и работи много преди новите вериги, а защото е богато зареден с разнообразни стоки, включително и със стоки с марката КООП – гарант за качество на достъпни цени. Така се печели популярност. Непосредствено до магазин КООП е разположен магазин на една от големите чуждестранни търговски вериги, но това /въпреки очакванията/ не оказва особено влияние върху оборотите. Разбира се, за кратко се наблюдаваше лек отлив на потребители, но това беше временно и не повлия особено на цялостния ритъм. Хората се оказаха верни както като потребители, така и като лоялни член-кооператори.  Хората съзряха търговските трикове на големите вериги и предпочетоха почтеността. Така магазинът запази като цяло своята клиентела и сега компютърната справка показва, че средната посещаемост на магазина е между седемстотин и деветстотин потребители.

Обектът е разположен на площ от хиляда и триста квадратни метра, като търговската площ  е над петстотин и седемдесет квадратни метра. Магазинът е зареден изобилно, а доброто разположение на стоките подчертава това изобилие. Предлаганите артикули в магазина надхвърлят десет хиляди. Работното време е достатъчно дълго, което потребителите ценят високо, тъй като обектът винаги е на разположение на хората. Прави впечатление доброто разположение на стоките по регалите. Специализираните щандове веднага привличат вниманието. Такива са например местата, където се предлагат стоките с марката КООП. Има добре развита политика за промоции на стоките в магазина. Една от най-силните страни на кооперативния магазин е, че продава предимно български стоки. А що се отнася до месните всички продукти са само от български производители. Всичко това не остава незабелязано от потребителите. Например вината, които се предлагат, са предимно от региона, като някои от тях са наливни и за целта има осигурена специална инсталация. В крак със забързаното ежедневие, ръководството на ПК “Напредък” е помислило и за продажба на храна за вкъщи, предлагайки вкусна скара на много достъпни цени, както и други ястия. 

И още една модерна търговия

Във Владиславово е разположен и кооперативен магазин за мебели. Много са предлаганите модели, десените на тапицериите греят от витрините и всичко това привлича много клиенти. Но най-важен е начинът, по който работи магазинът. Той всъщност е мострена зала и клиентите могат да си купят не само изложените мебели, а имат възможността да си купят мебели по поръчка, съобразени с техните индивидуални изисквания.

Магазинът разполага със специалисти, които могат да направят посещение на място до дома и да преценят и предложат най-подходящия модел от даден артикул. След като това е уточнено, следва изработката. Тя се извършва бързо от производители, с които кооперацията работи.

Прави впечатление,  че само в квартала кооперацията работи с три свои мебелни магазина. Имало е време, когато продажбата на мебели е била свободна ниша. Това е ставало в годините, когато кварталът се е пълнел с новодомци. Сега пазарната среда се е променила, но ръководството преценява, че мебелните магазини не бива да се затварят. Начинът, по който работят, е много изгоден и привлекателен за купувачите и не трябва да им се отнема възможността да си осигурят мебели за клиентите, максимално близки до представите им. И при сегашната пазарна конюнктура, мебелните магазини работят на печалба, което показва, че бизнес усетът е водил ръководството на кооперацията в правилна посока.

Подчертано внимание към хората

Не може да не направи впечатление фактът, че броят на потребителските карти е девет пъти по-голям от броя на член- кооператорите. Очевидно кооперативният обект има свои верни поддръжници и ако приемем, че всеки притежател на потребителска карта представлява едно семейство се оказва, че така или иначе кварталът смята този магазин за свой. Ръководството на кооперацията е насочило усилия и към увеличаване броя на член-кооператорите.

За своите лоялни клиенти, кооперативното ръководство отвръща както подобава – на хората се предлага пресен и топъл хляб всяка сутрин. Хлябът идва от производствената база на Кооперативен съюз Варна, разположена в Провадия. Базата произвежда различни видове хляб,  хлебни изделия, сладкарски изделия, торти и т.н.

Пресен хляб се доставя всяка сутрин, а  сладкарски изделия – през ден. Продажбата на месни и млечни продукти е само от доказани български производители, а промоциите в магазина са ежедневие. При тези обстоятелства, колкото и конкуренция да има – магазинът от търговска верига КООП ще работи успешно и в бъдеще. Доброто, което прави кооперацията за хората – не може да остане неоценено.

Дирекция „КООП Медии и реклама“, ЦКС