• Начало /
  • Новини /
  • Хотелски комплекс „КООП Китен“ с нетърпение очаква своите гости и приятели

Хотелски комплекс „КООП Китен“ с нетърпение очаква своите гости и приятели

Публикувано на 31.05.2017

Хотелски комплекс „КООП Китен“  с нетърпение очаква своите гости и приятели

Костадин Терзиев, управител на хотелски комплекс „КООП-Китен“

  • Образование – висше, ВИХВП гр. Пловдив
  • Стаж в кооперативната система – 25 години
  • Интереси в свободното време – лов, риболов, градинарство.
  • Всяко занимание ме води до мир със себе си. Истинско удоволствие изпитвам от добре свършената работа.

Господин Терзиев, Вие сте управител на хотелски комплекс „КООП-Китен“, град Китен. Какво е характерно за дейността и в каква насока се развива?

Цялостното реновиране на хотелския комплекс „Кооп-Китен“ завърши в началото на сезон 2008 г. и това ни даде възможност да предложим търсения от туристите пакет All inclusive (всичко включено в цената). Работихме предимно с български и чуждестранни туристи – словаци, чехи, руснаци, като тази форма на обслужване се прие добре, и това осигури добро развитие на комплекса и на стопанисващото го дружество.

Голямата конкуренция както на нашия пазар, така и от близки туристически страни, доведе до постепенно пренасочване на туристическите потоци, което ни накара да търсим други алтернативи за осигуряване заетостта на хотела. Това доведе до сключване на договор с руската туристическа компания ICS за срок от три години. Вече трета година работим по схема за обслужване на руски деца, ръководители и придружаващи ги лица за период от 63 дни. И тази година, през месец август и септември отново се пренастройваме за посрещане на нашите приятели от кооперативната система и постоянните ни гости – наши сънародници.

По какъв начин успявате да популяризирате и да налагате на пазара хотелски комплекс „КООП-Китен“?

Популяризираме комплекса чрез поддържане на актуална информация на нашия сайт www.coopkiten.bg, както и чрез публикуване на актуални предложения в сайтове за почивка. Рекламата в кооперативната система организираме, като част от общото представяне на предложенията на веригата хотели „КООП - Вашето място за почивка“.

Приоритетно в нашата работа е винаги да отчитаме впечатленията и чувствата, с което нашите гости отпътуват от комплекса, след като са се доверили да ни посетят. Считам, че това е един от най-важните моменти за популяризирането на хотел – когато, гости благодарят за хигиена, отношение, храна, уют, обстановка, приятни часове в парка, и тези свои впечатления споделят със свои близки и приятели.

Затова работим целия колектив във всички тези направления.

Срещате ли трудности с подбора на персонал и кои са професионалните качества, на които държите?

Много „болен“ въпрос. В последните години проблемът с човешките ресурси се очертава като ключов като количество, а за качество и професионализъм може да мечтаем. Имаме добра база, осигурили сме основния туристически поток и ако няма с кого да осъществим в последствие процеса на обслужване, всичко пропада, следват недоволства, рекламации, и най-важното – следващия сезон е под въпрос – губим позиции.

За разрешаването на този толкова важен проблем са необходими общи усилия както на общините по места, така и на държавата. Ние като работодатели обучаваме всеки сезон нови кадри, осигуряваме стажантски позиции, но сезонната работа като краткосрочна трудова заетост е все по-неблагоприятна за нас. Належащо е да се работи за осигуряване целогодишна заетост на основния персонал - готвачи, сервитьори и администратори, като се предлага работа в хотелите от веригата. Това би ни осигурило потенциал за стабилност на работна сила.

Какви са предизвикателствата, с които се сблъсквате като управител?

Предизвикателствата са от различно естество. Например, нашия комплекс е сезонен. Това значи, че цялата материална база трябва да бъде оценена, да се отчетат и отстранят навреме всички повреди от есенно-зимния период.

На второ място, трябва да се осигури необходимата заетост на хотелският комплекс, а това никак не е лесно в обстановка на прекалено предлагане и нелоялна конкуренция.

На трето място, вече споменах въпроса с обезпечаването на комплекса с кадри. На всички ни е известна статистиката, че ежегодно от България заминават над 50 000 души, а преобладаващата част от тях са млади хора.

На четвърто място, това е предизвикателството с ежедневните, рутинни процеси. Но тук трябва да сме много внимателни и най-важното за мен постоянни, защото рутината в определен момент подвежда. Трябва да работим ежедневно през тези три-четири месеца с колектива, да развиваме и утвърждаваме трудови навици, за да можем да поддържаме ниво, а също така ежедневно да радваме нашите гости. Трудна, но и благодатна работа, защото не можем да си позволим да занижаваме качеството на марката КООП, да бъдем конкурентноспособни.

Възползват ли се член-кооператорите от преференциалните условия на настаняване?

Със задоволство мога да споделя, че хотелски комплекс „Кооп-Китен“ е един от предпочитаните комплекси във веригата кооперативни хотели. През изминалата вече 2016 г., делът на приходите от член-кооператори от свободните продажби е 31% и бележи ръст спрямо 2015 год. Стремим се да бъдем максимално коректни и полезни на колегите и считам, че това се оценява от тях.

Какво ново ще предложите през 2017 г. и защо препоръчвате на нашите читатели да бъдат гости на кооперативните хотели?

През сезон 2017 хотелски комплекс „Кооп-Китен“ предлага на нашите колеги и приятели няколко пакета, които вече са на вниманието на всички кооперативни структури.

Очаквам и този сезон да се видим отново, да обменим мисли и начертаем планове за следващите сезони, в духа на кооперативната идея, която се е утвърдила и набира скорост по цял свят.

Дирекция "Кооп медии и реклама"