• Начало /
  • Новини /
  • ПК „Напредък“ Варна гледа с оптимизъм в бъдещето на кооперативната търговия

ПК „Напредък“ Варна гледа с оптимизъм в бъдещето на кооперативната търговия

Публикувано на 01.07.2017

ПК „Напредък“ Варна гледа с оптимизъм в бъдещето на кооперативната търговия

 

Данни за ПК “Напредък”, Варна

  • ПК “Напредък”, членува в КС Варна;
  • Броят на заети в кооперацията е 22 души;
  • Член-кооператорите са 143 души, от които 19 са до 35 годишна възраст;
  • Основната стопанска дейност е търговия на дребно;
  • Кооперацията стопанисва 4 търговски обекта, от които 3 от търговската верига КООП;
  • ПК “Напредък”, обслужва 1 населено място.

 

Геновева Костова, председател на ПК „Напредък“ 

„Потребителна кооперация „Напредък” град Варна е кооперация, която се развива успешно. Всяка година постигнатите икономически показатели бележат ръст, независимо от голямата конкуренция и икономическа криза. За няколко години членската маса на кооперацията се увеличи с 60%. Бяха приети предимно по-млади хора, 13% от член-кооператорите са до 35 години. Кооперацията си е изградила добър имидж в района, който обслужваме. Клиентите, които посещават нашите търговски обекти знаят, че в тях се предлагат стоки с по-добро качество, достъпни цени и отношение и обслужване по-различно от това в другите магазини. Резултатите, които кооперацията постига са плод на целия колектив, който работи като един механизъм. По-голямата част от него са дългогодишни работници и член-кооператори, които с желание предават своя опит на младите колеги, но същевременно се учат и възприемат новостите от тях. Работата в кооперацията е истинска школа, човек добива богат житейски и професионален опит, изпитва силата на кооперативните норми и принципи.

Пред нас член-кооператорите и работещите предстои една година, в която трябва да осъществим поставените си цели и задачи за запазване и съхранение на кооперативните ценности. Нека „Всички заедно“ да вървим в една посока“.

Стопанска дейност

Съществен елемент на стопанската политика на ПК „Напредък“ е поддържането на добра инвестиционна активност, която да осигури модернизиране стопанската дейност. През 2016 г. са извършени ремонтни дейности на два търговски обекта. Подменено е осветлението на трите търговски обекта на кооперацията с модерно и енергоспестяващо лед осветление, с което се цели намаляването на разходите по ел. енергия. Подменена е дограмата в няколко обекта, инсталирана е нова входна автоматична врата на „ Супермаркет 5”.

Въпреки отчетените положителни резултати и стабилност на кооперацията се усеща икономическата криза. Намалението на доходите и безработицата, водят до ниска покупателна способност на населението в региона. Борбата за запазване на пазарен дял и оцеляване е голяма, конкуренцията също.Това се отразява на търговската дейност на потребителна кооперация „Напредък“. Към момента дейността се осъществява от четири търговски обекта.

        Основната цел на провежданата през 2016 г. политика на ръководството в областа на търговията бе утвърждаването на кооперативните магазини в района като обекти , предлагащи богат асортимент на стоки на достъпни цени и привличането на по-голям брой клиенти. Подобряването на икономическите резултати се дължи на доброто сътрудничество с фирмите доставчици , което позволи и предлагането на стоки с конкурентни цени. Увеличаването на асортимента на предлаганите стоки с марката „КООП”, на които основен доставчик е „КООП търговия” АД, доведе до увеличаване на доставките и продажбите с 10 %. Предлаганите стоки са хранителни продукти , алкохолни напитки, стоки за бита, перилни препарати и консумативи, с което се обхвана една голяма част от масовото търсене на клиентите. Пресен хляб се доставя всяка сутрин, а сладкарски изделия през ден. Продажбата на месни и млечни продукти е само от доказани български производители, а промоциите в магазина са ежедневие. При тези обстоятелства, колкото и конкуренция да има магазинът от търговска верига КООП ще работи успешно и в бъдеще. Доброто, което прави кооперацията за хората не може да остане неоценено.

          За доброто предлагане и реализиране на стоките допринася и ежемесечната национална промоция и установяването на единна ценова политика в търговските обекти , изготвянето на ежемесечните рекламни материали и брошури. Интерес представляват и сладкарските изделия произведени от кооперативен съюз Варна, които са с добър търговски вид, качество и цени. От 2016 г. съвместно с участието на партнъори от различни фирми се предлагат ежемесечни промоции на много видове стоки, като се изготвя промоционална брошура и се разпространява в квартал Владиславово. За привличането на нови клиенти, кооперацията продължи да работи по програмата за насърчаване на „Лоялни клиенти” чрез издаване на „Клиентски карти” за отстъпка.

Независимо от усилията, които полага ръководството, има и редица пропуски в организацията на търговската дейност, дисциплината в обектите и културата на обслужване. Не се използва пълноценно прилагането на гъвкава ценова политика.

Други дейности

През отчетният период управителния съвет на кооперацията е работил по предварително изготвени шест месечни планове. Основна част от обсъжданите теми са свързани с развитието на кооперативната търговия, отчети за икономическото състояние на кооперацията, приемане на бизнес план, отчитане ЕКП и стоките с марката „КООП”, въпроси по поддръжката на материално-техническата база. И през тази година кооперацията продължи своите добри взаимоотношения с кметските ръководства на кв.”Вл.Варненчик” и с. Тополи, като активно участва в инициативи и мероприятия по повод различни събития и празници. За една добра кауза бяха дарени детски играчки и бе направено спонсорство на ОДЗ 11 кв. ”Вл. Варнрнчик” с директор г-жа Никифорова, по случай техния празник. Осигурени бяха лакомства на децата посетили магазина на 1 юни и 15 септември. Също така от потребителна кооперация „Напредък“ спонсорираха няколко младежки конкурса на територията на град Варна, взеха участие и във всички кооперативни мероприятия на ЦКС и КС Варна. Като признание за добрата работа на целия колектив, кооперацията продължава да е сред 50 най-добри и развиващи се в системата на ЦКС, а за международния кооперативен ден бе награден със грамота „Най-добър магазин от веригата КООП”.

Приоритети за развитие през 2017 г.:

  • анализ на стоковите групи в обектите и преструктурирането им с цел увеличение на стокооборота и рентабилността;
  • увеличение участието на кооперацията в единният кооперативен пазар;
  • доставка на стоки от варненските кооперативни предприятия;
  • подобряване организацията и качеството на работата в търговската дейност чрез привличане на млади и образовани кадри;
  • постигане планираните показатели в бизнес плана за 2017;
  • разработване и приемане на система за стимулиране на член-кооператорите, редовни клиенти на търговските обекти в кооперацията.

Дирекция „КООП медии и реклама“