• Начало /
  • Новини /
  • Костадин Терзиев: Доволните туристи са единствената и безапелационна реклама

Костадин Терзиев: Доволните туристи са единствената и безапелационна реклама

{posted_on} Jun 24, 2015 Новини

Костадин Терзиев: Доволните туристи са единствената и безапелационна реклама

Интервю с Костадин Терзиев, управител на „Кооптурист-Китен" ЕООД

Вече започна сезон 2015. Какви са очакванията Ви за този сезон?

Сезон 2015 стартира с провеждането на 34-то редовно общо събрание на ЦКС.

Първите туристи посрещнахме на 1 юни 2015 г., като имахме удоволствието на празника на детето да осигурим организационно-съдържателен отдих на 385 малки туристи. Детският туризъм изисква значителни ресурси, разумно сътрудничество и много усилия на екипа.

Ситуацията, в която се намира туристическия бранш в момента е незавидна. Предприетите от страна на ЕС мерки срещу Русия и продължаващата икономическа нестабилност оказват натиск и върху нашия бранш.

Напрежението по места е видно. Колегите споделят с тревога своите опасения за резултатите от сезон 2015. Значително занижени са контингентите на фирмите-туроператори, а оттук и записванията, което е предпоставка за очаквани по-лоши резултати.

На този фон, нашият комплекс е плътно ангажиран до 4 август 2015 година. Тази година успяхме да сключим договор с ООО "Агентство развития международных связей молодежи Северное партнерство" за предоставяне на почивка на деца и придружаващи ги лица.

За месец август и септември предоставяме на нашите клиенти атрактивни туристически пакетни цени. За постоянните гости от кооперативната система, член-кооператорите и притежателите на клиентска карта КООП, отново предлагаме намаления и пакети 5+1 и 8+2.

Смятате ли, че икономическата криза влияе негативно на туристическия бизнес?

В последните няколко години живеем непрекъснато в кризи от различен характер: финансова, икономическа, демографска и най-страшната - духовната. Все едно не сме чували за етика, добри взаимоотношения и т.н.

С въвеждането на санкциите към Русия, негативните резултати все по-осезаемо се чувстват от двете страни. Това няма как да да не се отрази и на туризма.

Считам, че по-лесно ще преодолеем проблемите в бранша с подписания договор за туристически услуги за деца, както и разчитайки на нашите сънародници и приятелите от кооперативната система.

Х. к. „Кооп Китен" бе домакин на 34-то Редовно общо събрание на ЦКС през месец май. Това е голямо признание за Вас и Вашия екип от страна на ЦКС. Смятате ли, че хотела има достатъчно капацитет за провеждане на такива големи форуми и мислите ли да се предлагате за конгресен туризъм?

Това е сегмент в туристическия бранш, който изисква много познания и усилия за кратко време. Защо?

Провеждането на конгресен туризъм - обучения и други събития, са свързани с бързо преустройство на пространствата, организиране на коктейли, официални вечери, кафе-паузи и др., които се осъществяват с много стройна организация и отговорност.

Стартирахме сезона с домакинството на редовното общо събрание на ЦКС. Това, че ЦКС предпочете х. к. "КООП Китен" за домакин е голямо признание за мен и екипа на комплекса. Но то се постига с много опит, труд, постоянство и не на последно място стремеж за непрекъснато развитие.

През миналата година бяхме домакини на международна конференция на младежите и студентите, организирана от ООО"АРМСМ Северное партнерство" в състав от 180 човека.

Това даде старт на нашите бъдещи партньорски взаимоотношения. Тази година отново ще бъдем домакини на тази конференция. Така, че отговорът се налага от само себе си.

Да. Имаме капацитет и го използваме с успех.

Какво прави х. к. „Кооп Китен" предпочитано място за почивка сред българските и чуждестранни туристи?

Град Китен е разположен в един сравнително чист екологичен район. В близост до курорта няма предприятия, както и голямо пристанище. Курортът се намира в непосредствена близост до природния парк „Странджа". Хотелски комплекс „КООП Китен" е разположен на територия от 30 дка, на около 150 м. от морето. Съчетанието на гористите разклонения на мистичната Странджа планина и море допринася за очарованието на природата в Китен. Изключително приятно е през горещите летни месеци да се почувства прохладата на гора и лекия плисък на вълните и да се остане с впечатлението, че едновременно си на две места - на море и на планина. Стремим се не само да съхраним природните дадености, но и да създадем условия и среда за положителни емоции. Опитваме се с наличните човешки ресурси да обогатяваме предлаганият туристически продукт и да „продаваме" не само отдих, но и преживяване, което би било опора в трудното ежедневие на всеки човек.

Възползват ли се член-кооператорите и притежателите на потребителски карти от офертите, които предлагате за тях през този сезон? Има ли вече интерес към тях?

Този въпрос много ме е вълнувал през годините. Правил съм разчети, че ако мобилизираме ресурса, който имаме в системата, кооперативните хотели биха били пълни и никакви кризи не биха ни влияли. Но действителността не е математика. Независимо от това, до миналата година може би бяхме комплекса с най-голямо присъствие на кооперативни служители и работници: едни организирано, чрез провежданата социална политика на кооперациите от Садово, Розино, Пловдив, Сопот; други възползващи се от предложените пакети 5+1 и 8+2.

Тази година предлагаме на нашите приятели от кооперативната система почивка в периода от 5 август до септември 2015 г. Вече има записвания и все още член-кооператорите могат да се възползват от предлаганите от нас оферти.

Конкуренцията на множество частни хотели влияе ли върху посещаемостта на „Кооп Китен"?

Наистина, частните хотели изникнаха като гъби по нашето Черноморие. Отвсякъде сме заобиколени от тях. Би следвало да се води борба за прецизно съответствие между цена и качество на туристическия продукт. На този етап успяваме да се справим. Но не можем да сме спокойни и затова борбата за клиенти продължава, но конкуренцията при липсата на адекватна правна база и кадри я прави жестока.

Хотелът се популяризира и сред много чужденци от други кооперативни организации. Има ли вече проявен интерес?

Доволните туристи са единствена и безапелационна реклама. Години наред обслужвахме постоянни гости, техните деца и родители, разширените им семейства и приятели. Това е чест за всеки хотел.

Детският туризъм в този аспект е благодатен - децата и техните родители, удовлетворени от обслужването, винаги предпочитат да съхранят „спомена".

Така, хотелът ни се превръща в онова цветно и приказно място, където освен, че са ни обслужвали и ни обичат, винаги по човешки се връщаме. 

Предложения за почивка през 2015