• Начало /
  • Новини /
  • победителят в Класирането на търговските обекти КООП за регион Югоизточен

победителят в Класирането на търговските обекти КООП за регион Югоизточен

{posted_on} May 9, 2016

победителят в Класирането на търговските обекти КООП за регион Югоизточен

Супермаркет КООП, стопанисван от РПК Чирпан е победителят в Класирането на търговските обекти КООП за регион Югоизточен

На 24 март 2016 г. членовете на Управителния, Председателския и Конторлния съвет на Централния кооперативен съюз посетиха обекти от търговска верига КООП на кооперативни организации от РКС Стара Загора, КС Сливен и РКС Бургас.

С цел изготвяне на Класиране на търговските обекти от посетените кооперативни организации от регион Югоизточен, на членовете на УС, ПС и КС бяха предоставени анкетни карти, включващи важни показатели за оценка на търговските обекти КООП. След преглед и анализ на анкетните карти, супермаркетът на площад „Съединение” №1 в гр. Чирпан, събра 23,81 точки, което му отреди първо място в Класирането.

На супермаркета, стопанисван от РПК Чирпан бе връчена Почетна грамота, като обект от верига КООП в Югоизточен регион с най-висока оценка от Управителен, Председателски и Контролен съвет на ЦКС.

Супермаркет КООП, площад Съединение №1 

Супермаркет КООП на площад „Съединение” №1, стопанисван от РПК Чирпан, е реновиран и открит на 9 май 2007 година. Обектът е включен в национална търговска верига КООП със сертификат номер 91. Площа е 250 кв.м. В супермаркета има вградена ТИС и е включен в ЕТИС към ЦКС.

От 2007 година до днес

Въпреки първоначалните притеснения при отварянето на супермаркета, за кратко време стокооборотът нараства, като през 2015 г. достига 1 645 000 лв. от 172 000 или бележи ръст от 12%.

Обръщаемостта на стоковите запаси е около 13 дена. Обектът работи с наличност от 60 000 лв. и прави месечен стокооборот над 160 000 лв., а през месец декември 2015 г. е достигнал до 215 хил. лв. стокооборот.

От две години в супермаркета са внедрени електронни етикети, което значително улеснява както работата на търговските служители, така и обслужването на клиентите. С раздадените вече над 1000 потребителски карти на член-кооператори и редовни клинети, през 2015 г. са направени покупки на стойност над 347 000 лв.

Супермаркетът разполага с голямо разнообразие на стоки с марка КООП, а отскоро се предлагат и охладени месни продукти, които се радват на голямо търсене от страна на клинетите. Поради нарастване на стокооборота през годините успешна работа и с цел по-бързото обслужване на клиентите, се налага разкриване на втора каса, която работи в пиковите моменти.

В обекта активно тече инициативата „Заедно можем повече“ за набиране на нови член-кооператори чрез популяризиране предимствата на кооперативната система.

Супермаркетът участва в класацията на обектите с площ над 100 кв.м. и за деветмесечието на 2015г. е на първо място в системата на ЦКС.

С грижа за природата

Във връзка с повишаване на енергийната ефективност, фирмата, която обслужва хладилното оборудване в супермаркета е разработила и внедрила система за ефективно потребление на електроенергия, а именно използването на отпадъчната топлина от хладилната стена и хладилните витрини за безплатно отопление през зимните месеци. Също така, предстои подмяна на вече остарелите осветителни тела със съвременно и по-ефективно лед осветление, с което ще се осигурят по-ниски разходи за електроенергия, по-високо качество на светлина, както и по-ниски разходи за поддръжка.

С грижа за клиента

За улеснение на клиентите, в обекта работят два броя ПОС терминални устройства. Предлагат се и елктронни ваучери за всички мобилни оператори.

Ежемесечно супермаркетът организира самостоятелни промоции с между 10-12 стоки от първа необходимост. Също така, взема активно участие и в организираните от Централния кооперативен съюз национални промоции.

Като голям и добре работещ обект, супермаркетът получава и много бонуси от доставчиците под формата на допълнителни количества стоки, което позволява за опреелен период да се намали цената на дадена стока.

Стоките с марка КООП са позиционирани на две места в магазина – на видно място на регалите и на втора точка в обекта на специално обособени места. Наблюденията са, че по този начин се реализират по-успешно.

Ключът към успеха – хората

Персоналът на супермаркета се състои от 8 души – управител, оператор и 6 (шест) търговски служители.

Елена Ангелова – Управител

Елена Ангелова с гордост споделя, че работи в кооперативната система от 40 години. В дългогодишния си опит е натрупала необходимите умения, които днес и помагат успешно да се справя и да ръкововоди работата на супермаркета в днешната силно конкурентна пазарна среда. Като управител на обект, Елена Ангелова работи от 1982 година, а като управител на супермаркет КООП на площад „Съединение” №1 започва работа преди точно 9 години – на 9 май 2007 година. 

Иванка Гочева – Оператор

Иванка Гочева споделя за улеснението и ползите при използване на електорнни етикети. Облекчението в процеса на работа, автоматичното променяне на цените, спестяването на време за печат и лепене на обикновените етикети позволява по-ефективно управление на работното време, а най-важното е, че цените на регалите винаги съответстват на цените на касите. Иванка Гочева с радост обучава и нейните колеги от другия търговски обект в гр. Чирпан при работа с електорнните етикети и търговската информационна система.  

Шестте търговски служители (изброени по азбучен ред), които като сплотен колектив правят пазаруването удоволствие са:

Ангелина Пейчева, Иванка Тошева, Красимира Димова, Мариана Славчева, Надежда Петровна, Недка Бахарева

Заплащането на служителите в супермаркета е обвързано с оботора, а именно  4%, което е както метод за стимулиране на добро отношение към клиентите, така и стимул за отговорно изпълнение на работните задължения.

Елена Ангелова споделя: „По време на семейните празници, като Коледа и Великден се наблюдава засилено потребление и оборотът в супермаркета е особено висок през тези дни. Именно по време на празници организираме и промоции, които да привличат още по-голям брой потребители. Специално внимание се отделя и на разположението на стоките, в частност на стоките с марка КООП, които се радват на популярност от страна на клиентите. За наша радост, от месец ноември конкуренцията в района на супермаркета е по-слаба, което се отразява добре на работата. В супермаркета се пазарува повече, което ни кара да подхождаме с още по-голямо внимание към потребностите на нашите клиенти.”

През 2015 година са раздадени над 1000 потребителски карти. Интерес предизвиква и Инициативата на Централния кооперативен съюз „КООП - Заедно на пазар”, благодарение на която преди две години член-кооператор от Чирпан е спечелили телевизор. Персоланът на супермаркета с радост заявява, че тази година ще се включи в инициативата.

Освен, че в супермаркета се предлагат качествени стоки на достъпни цени, ръководството и служителите се старят да подкрепят и различни инициативи, чрез които да популяризират кооперативния бизнес модел като цяло. Всяка година по повод на Международния кооперативен ден се организират тържества, раздават се балони на клиентите и децата. Поддържат се добри взаимоотношения с училища и детски градини, като се забелява интерес от страна на децата към организирания от ЦКС втори конкурс за детска рисунка. 

Кое е важно за един сплотен колектив

Госпожа Ангелова споделя, че от изключителна важност за добрите резултати на супермаркета е добрата екипна работа. „За радост, няма голямо текучество на кадри в супермаркета. Успяваме да създадем екипен дух и всички се чустват добре на работните си места. Като цяло има интерес от страна на младите да работят в супермаркета, което ни радва. Основно обаче разчитаме на хора, които познават и са работили в кооперативната система.”

За сплотяване на колектива и повишаване на мотивацията, редовно се организират съвместни чествания на търговския празник, 8-ми март, а също така през месец май се провеждат и ежегодни тиймбилдинги в чужбина.

Бъдещи намерения

Елена Ангелова споделя: „Доволни сме от организацията на работния процес и от начина, по който работим. Считам, че пътят, който следваме е правилен и гарантира както добри резултати към момента, така и бъдещи успехи и увеличаване на оборота в супермаркета. Успяхме да създадем приятелска работна среда, в която всички се чувстваме добре и работим с удоволствие и ентусиазъм. Надявам се, че и в бъдеще ще следваме успешната работна стратегия и ще полагаме нужните усилия клиентите ни да се връщат при нас.”

Впечатленията на един доволен клиент

Златан Минчев – редовен клиент в Супермаркета

„...Много съм доволен от обслужването. Това е и най-важното, което ме кара да пазарувам единствено в този супермаркет всеки ден. От служителите получавам приятелско отношение и висок професионализъм при облужване. За мен е удоволствие да виждам хора, които знаят как да работят и как да накарат един клиент да се върне отново в магазина. Освен това, тук намирам всичко необходимо на едно място. Всеки понеделник, сряда и петък има доставка на топъл хляб, а отделно от това на място в супермаркета се пекат и предлагат топли закуски и хлебчета. Със сигурност при това обслужване и зареждане на супермаркета, ще остана редовен клиент...”

Нека пожелаем на служителите в супермаркета да продължават да работят по този успешен начин, да радват клиентите и всички член-кооператори, като им показват, че с желание и колективен дух може да се постигнат желаните резултати!

Дирекция „КООП медии и реклама”