• Начало /
  • Новини /
  • С иновативни подходи РПК “Наркооп”, Плевен популяризира кооперативния бизнес

С иновативни подходи РПК “Наркооп”, Плевен популяризира кооперативния бизнес

{posted_on} Aug 22, 2016

С иновативни подходи РПК “Наркооп”, Плевен популяризира кооперативния бизнес

Данни за РПК “Наркооп”, Плевен 

  • РПК “Наркооп” членува в КС Плевен;
  • Броят на заети в кооперацията е 45 души;
  • Член-кооператорите са 338 души, от които 36 са до 35годишна възраст;
  • Основната стопанска дейност е търговия на дребно;
  • Кооперацията стопанисва 9 търговски обекта, от които 6 от търговската верига КООП;
  • РПК “Наркооп” обслужва 5 населени места;

Според отчетените резултати за 2015, РПК “Наркооп” е на двадесет и седмо място в комплексното класиране на кооперациите от системата на Централния кооперативен съюз

Галя ЦЕРЯНОВА, председател на кооперацията

„Нашата основна дейност е търговията на дребно. Имаме реални резултати от дейността си. Полагаме големи усилия и сме удовлетворени от това, че хората ни търсят, че сме предпочитаният им партньор, когато търсят продукти за прехрана или потреби, необходими за домакинството. Смеем да твърдим, че много жилища са обзаведени от нашия централен магазин, който предлага всичко необходимо за дома.

Няколко неща характеризират нашата кооперация. Преди всичко, това е стремежът ни да даваме възможност на все повече млади хора да се реализират, като свържат трудовата си дейност с кооперацията. При нас работят много млади хора, работят и висшисти, дори и студенти. Възползваме се от всички възможности, които предлагат институциите, вързани с пазара на труда, с цел привличане на още млади хора.

Съчетанието на младостта с опита води до изграждането на приятна атмосфера за работа. Разбирането на нашия управителен съвет е, че в работата си трябва да внедряваме всички модерни способи и така да даваме на нашите потребители по-изчерпателна информация и да ги подпомагаме в избора им на продукти, домашни потреби, мебели и т.н.

Смятаме, че много важна част от живота на кооперацията е да провеждаме целенасочена реклама, като използваме всички електронни медии. Всяка реклама е в полза както на кооперацията ни, така и на нашите потребители.“

Плевен е голям град и затова в отделни райони и квартали кооперацията също е разположила свои магазин, за да бъде близо до хората. С удоволствие може да се сподели, че два от най-модерните, привлекателни и добре заредени със стоки магазини в Плевен, са собственост на местната кооперация.

В повечето от селата също са разположени кооперативни магазини, като голяма част от тях със своя външен и вътрешен вид, със своето богато зареждане и модерен начин на работа, са включени в национална търговска веригата КООП.

Кратък поглед в историята

Историята на плевенската кооперация е много интересна. Тя води началото си като работническа кооперация и първоначално носи името  “Напред”. Постепенно и с течение на годините, кооперацията се превръща в потребителна. Тя осъществява своята дейност в рамките на града.

През хиляда деветстотин шейсет и първа година става голямо окрупняване. Вливат се няколко кооперации от района, след което кооперацията вече е районна потребителна и носи името “Наркооп”.

Динамичен мениджмънт

За умелото управление на дадена кооперация от страна на председателя и на управителния съвет може да се съди по бързите мерки, които се вземат при първите прояви на проблемни ситуации. В търговията на дребно най-големият проблем е, когато стокооборотът започне да намалява. Важно е да се предприемат стъпки при такава ситуация, но най-важното е предприетите стъпки да доведат до обрат, до промяна на ситуацията, до възстановяване на добрите стокообороти.

През такава ситуация преминава и РПК “Наркооп”. Кооперацията стопанисва магазин в самия център на град Плевен, където е и „най-пазарното“ място. С над сто квадратни метра търговска площ, магазинът е с авторитет и с подчертано внимание от страна на потребителите.

Но налице е спад в стокооборота и в приходите поради засилване на конкуренцията с отварянето в близост на магазин от голяма търговска верига. Тогава ръководството взема бързи мерки – разделя пространството на две и обособява два търговски обекта. Разбира се, единият търговски обект продължава старата традиция – да предлага хранителни продукти. Магазинът се зарежда обилно, стоките си аранжират добре при новото разположение и…новият, по-малък магазин започва да прави същите обороти, както при предишната по-голяма площ, по-голям брой персонал и при неколкократно по-големи разходи.

В другата обособена част започва да работи магазин за домашни потреби и принадлежности. Той също прави добри обороти.

Може би най-хубавият…

Става дума за кооперативния  обект, който  прозаично хората наричат „централен промишлен магазин“.

Този магазин наистина е централен – както поради свето разположение, така и в полезрението на потребителите, които никога не забравят този обект, когато има необходимост да се купи нещо за дома. Този магазин не е просто търговски обект – това е един приказен свят. Стоките са аранжирани на своеобразни острови. Всеки остров привлича със своето естетическо излъчване – независимо какво предлага. Тук е мястото да кажем, че госпожа Галя Церянова, председател на кооперацията, много държи на професионалната квалификация на своите служители. Целият персонал на кооперацията минава през системно обучение.

Неслучайно тук обслужването е комплексно – от консултациите при избор на стока, до нейното естетично окомплектоване.

Разделът, където се предлагат мебели, е истинско море на изобилието. Това е така, защото кооперацията работи с най-модерните производители на мебел. Консултантите са налице и винаги са готови с най-изчерпателна информация.

В шоу-рума, където се продават мебелите, като проектант работи млада дама, която на специална програма може да предлага различни решения за оползотворяване на вътрешното пространство на дома. По този начин клиентите могат да видят различни варианти на разположение на мебелите, както и различни варианти на цветове. Изготвя се проект, по който партньорската фирма-производител ще произведе продукта до завършен вид и по установения ред ще бъде доставен до купувача.

Най-модернизираната кооперация

Във всички магазини, включително и тези по селата, е внедрено видеонаблюдение. Естетично изработен рекламен дисплей грее над най-големия магазин и дава пълна представа за съдържанието на обекта – като видове стоки, цени, промоции. Пред това рекламно съоръжение винаги може да се види как хората спират и следят електронния текст.

В крак със съвременните тенденции, кооперацията е създала и своя фейсбук страница. По този начин информацията за кооперативната търговия ще може да достига и до по-младото поколение.

Специално внимание заслужава електронният магазин на кооперацията, който предлага голям избор от стоки (предимно промишлени). Електронният магазин дава информация за стоките, за цените, за промоциите и за начините на заплащане и доставяне.

„Ние работим почтено и в интерес на хората – затова гордо можем да рекламираме дейността си!“, споделя госпожа Церянова.